Престижна награда за „Пази детето в интернет” от Международния конкурс „Джовани Фалконе”
Специалната национална награда от Международния конкурс „Джовани Фалконе” получи социалната кампания „Пази детето в интернет”. Награди бяха връчени за 14-та поредна година в Благоевград. Те са посветени са на името на легендарния италиански магистрат Джовани Фалконе и се присъждат на съдии, прокурори, следователи и организации, които се борят с употребата и разпространението на наркотични вещества.
Лицата на кампанията Явор Колев, директор „Информационни технологии и киберсигурност” в ЗК „Лев Инс” АД и координаторът на кампанията – Зоя Бикова, бяха отличени с плакети и грамоти.
След награждаването Явор Колев заяви: „Екипът на „Пази детето в интернет” е изключително удовлетворен от получаването на високото отличие. Наградата „Джовани Фалконе” получихме за приноса на кампанията в превенцията срещу престъпленията срещу деца в интернет. Това ни дава увереност да продължим с обученията в училища в цяла България и ни стимулира да работим и в бъдеще за постигане на целите. Насочили сме фокуса си и към родителите, за да знаят как да предпазват своите деца от опасностите, които дебнат ежедневно в интернет пространството.”
Това е второ отличие за Явор Колев от престижния конкурс. Колев е и първият носител на наградата „Джовани Фалконе” през 2009 година и получава приза като главен комисар в ГДБОП за принос на противодействието на престъпленията срещу деца. Лично председателят на Фондация Джовани Фалконе, проф. Мария Фалконе, сестра на легендарния магистрат, му връчва приза през 2009 година.
В Благоевград, за да получи награда беше и координаторът на социалната кампания – Зоя Бикова. „Изключително сме горди, че бяхме номинирани и получихме награда в този престижен конкурс. За нас е важно да бъдем обединени и да не спираме да се борим за доброто на нашите деца.”
„Пази детето в интернет” се утвърди като двигател в общественото пространство за обучение на деца, учители, а вече и родители. Над 140 000 ученици от различни възрасти в цялата страна, бяха обучени как да се предпазват от опасностите в интернет, като изнудване, кибертормоз, фишинг измами, предлагане на онлайн приятелство с престъпна цел или сексуална злоупотреба. Кампанията разширява своя обхват, а новото послание е: „Твоето дете вече знае как да се пази в Интернет! Сега е твой ред!“.